Deltävling 3, efteråt

Ännu en dålig deltävling och ännu en surprise gällande vilka som gick vidare.
Men vi kör väl ännu ett inlägg om låtarna!
.
Inledningen: Inte ALLS imponerad av Gina och Sarahs sång. Den var mest tråkig och en långdragen väntan till det första bidraget. Inte så mycket att hänga i julgranen alltså, förra deltävlingens inledning var mycket bättre.
.
Låtarna:
Youngblood - Youngblood: Jaha, 5 mycket sämre Eric Saadekopior och en låt av Fredrik Kempe. Catchy låt men att de stackars grabbarna i Youngblood misslyckas med att nå upp till dess poppiga nivå gör att låten sjunker lite. Blir säkert helt okej studioinspelad men grabbarnas röster håller inte hela vägen. Trots detta tog dem sig till andra chansen.
.
Maria BenHajji - I mina drömmar: första balladen den här deltävlingen och en riktig tråklåt. Förlåt mig. Den tilltalade mig inte alls och min främsta tanke var hur lång tid det tagit att tända alla ljusen. Nej, jag har nog redan glömt den trots Marias vackra stämma..
.
Mattias Andréasson - Förlåt mig: Baby förlåt mig sjunger EMD-Mattias och jag funderar än om jag ska förlåta honom för den här blundern. Svensk R'N'B med ett himla massa Babybabe, skärpning! Inte alls vad som förväntats utan jag hade hoppats på något poppigare och bättre även om Mattias säkert kommer spelas på radion. Man kan ju fråga sig om det är till svenska folket Mattias sjunger efter den här blundern, en femteplats i en deltävling är ju inget att hura över!
.
Love Generation - Just a little bit: När låten var slut vände jag mig mot sällskapet Gustav och frågade: var det bara en 3 minuter lång refräng?! Jag kommer inte ihåg resterande del utan just den catchiga refrängen som säkert kommer dansas till fastnade. Och vad hade de på sig? Räckte inte pengarna till en hel dräkt? Skärpning där med Love generation. Bättre kan ni, det såg vi förra året!
.
Carolina Wallin Perez - Sanningen: En helt okej låt, men inte i melodifestivalssammanhang. P3 kommer säkerligen spela denna flitigt och Carolinas stämma är magiskt skör.
.
Andreas Johnson - Lovelight: Andreas fortsätter att pröva lyckan och i år med en låt som har hämtat inspiration från Suede och Beautiful people, men trots detta andades låten Andreas Johnson rakt igenom och han tog sig utan svårighet till andra chansen.
.
Molly Sandén - Why am I crying: Molly såg ut som en kopia av den amerikanska sångerskan Miley Cyrus och sjöng inte helt oväntat en ballad som tog sig direkt till final. En helt okej låt men ingen jag tippat som direktfinalist utan mer till andra chansen.
.
Björn Ranelid & Sara Li - Mirakel: Och till sist kom han, Björn Ranelid. Tillsammans med Flinck kanske årets mest omskrivna melodifestivaldeltagare? Låten lät som något man mixar ihop och inte alls lika hemsk som jag föreställt mig, även om en direktfinalist inte direkt var det jag såg när Björn Ranelid och Sara Li sjöng om kärlekens mirakel. Kan Björn göra en skräll och har antiröstarna makten att skicka honom till Azerbaijan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0